Viime viikolla ehdottelin Jämsä etuliitteen ja sanan viljelemistä eri tapahtumien nimien yhteydessä, mutta sosiaalinen media ei ottanut koukkuunsa. Verbaalikikkailut eivät toimi, pitää olla konkreettisia tekoja. Mutta sosiaalinen media tuottaa uusia ajatuksia.
Viihteen moniottelija koillisesta Jämsästä ehdotti seuraavaa:
"Ehdotan taas kerran, että Jämsekin väki jalkautuisi 2-3 kertaa vuodessa Tampereen ja Jyväskylän isoihin tapahtumiin mainostamaan yhdessä kiinteistövälittäjien kanssa Jämsää. Samoin isot mainokset tien varteen. Jämsä hyvä paikka asua."
Monikulttuurisen IT alan moniottelija ehdotti seuraavaa (mielestäni loistoidea):
"Mitäs jos mentäs 10 vuotta ajassa eteenpäin eli tähän päivään. Miltä tuntuisi Äijä, jolla olisi oma YouTube kanava ja vaikkapa parisataatuhatta tilaajaa. Äijä olisi maankuulu bloggaaja, joka kävisi kaikenmoisissa bileissä Jämsän Äijä vaatteissa (vrt. Michelin ukko). Äijä änkisi juontamaan Jari Sillanpään sisään festareille ja samalla heittäisi jonkun kaupunkia hellivän vitsin. Jäisi varmasti paremmin mieleen kun messuilla jaettavat tonttikartat."
Viihteen moniottelija vastaa:
"J...! Aivan loistava ehdotus. Juuri näin. Äijä vaan pitäsi tuunata tyyppinä tämän päivän äijäkulttuurin edustajaksi. Juuri tämän kaltaista näkyvää iloista, mieleen jäävää. Tonttikartat nuotioon!"
Eli viihteen moniottelija eli -taituri voitaisiin valjastaa tähän hommaan. Hänellä on luontaisia taitoja hoitaa homma Jämsäläisten eduksi. Tai onhan meillä erittäin hyviä paikallista esittävän taiteen ammattilaisia, joita voisi käyttää.
Mutta nyt tarvitaan enää tekoja !!!