Uskolan asemakaava
- hyvä Himoksen kehittämisen hanke, jos tulee loma-asuntoja, niin on aktiivisessa käytössä ympäri vuoden
Päijänrannan sataman kehittäminen
- kyllä kait kaupungin on kestettävä tämäkin hanke Patajoen kanavan lisäksi. Jos Jämsän kaupunki kehittäsi noilla Päijänrannan kaupungin osuus rahoilla Jämsän "jokisatamaa", niin se rakentaminen ja ehostus jäisi elämään ja käyttöön, mutta Päijänrannan satamasta tulee toinen "Hulkkio", mutta kaupungin rakentamalla asvalttipinnalla.
Ylä-Himoksen asemakaava
- hyvä hanke, eteenpäin vaan, edistää Himoksen kehittymistä
Patajoen Etelärannan asemakaava
- tuleeko tästä toinen "Lehtelä", joka on edelleen myymättä, sen vain aika näyttää
Himoksen osayleiskaava 3-4 osa-alueet
-riita on ollut siitä, että kaupunki siitä lähtien neuvotteluissa ja hovioikeuksissa sekä kaikissa oikeusasteissa kertonut ehdottomana kantanaan, ettei Himoksen osayleiskaavan rinnealueille, jonka kaavamerkki on VU-1, saa kaavoittaa ja rakentaa. Kaupungin lisäksi maksetut konsultit ovat "korvat punaisena satuilleet" perusteita, että miksi ei saa rakentaa. Järkyttävää, että on ajauduttu jo purkautuneen YIT aiesopimuksen myötä tilanteeseen, että Suomen viidenneksi suurimman laskettelukeskus kaupungin kaavoitustahtotila on, ettei laskettelurinteiden viereen Ski in & Ski out palveluna saa rakentaa mitään muuta kuin hissejä ja niiden valvontakoppeja, joka nyt myöhemmin hienosti sanottuna on "pääkäyttötarkoituksen mukaista pienimuotoista rakentamista".
Eikö tässä jo vihdoin päästäisi eteenpäin?
Tämä saisi koko Himoksen uuteen kukoistuseen, iso pallo lähtisi pyörimään.
Masterplanin päivittäminen
Masterplanin päivittäminen
- onkohan mitään muuta kuin kylpylän sijoittaminen uuteen paikkaan ja vanhan kylpyläpaikan muuttaminen ennalleen nykyisen osayleiskaavansa (osa-alue 1) rinnealueen kaavamääräyksellä (VU-1), missä sallitaan "pääkäyttötarkoituksen mukaista pienimuotoista rakentamista". Tähän Masterplaniin tietenkin piirretään Päijänrannan satamaan kunnon huviveneet.