Tästähän näyttää muodostuvan varsinainen vaaliase tästä kevyen liikenteen väylien priorisoinnista ELY -keskukselle. No toteutuuko yksikään kohde, on sitten eri juttu.
Ajelin viime kesänä 2020 noin 2300 km pitkin ja poikin Jämsää. Joten minullakin on hyvät kokemusperäiset omat havaintoni ja ajatukseni.
Myllymäki: pystyy ajamaan hyvin fillarilla, no problems. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Erittäin harvoin kohtaan raskasta liikennettä tuolla välillä samaan aikaan. Lisäksi tie on leveä ja suora.
Hiidenmäki-Himos: välillä on jo pyörätie järven toisella puolen, joka erittäin hyvä ja käytetty kevyen liikenteen väylä. Oikein on mukava maalaisreitti.
Rasua-Haavisto: väli on vaarallinen, mäkinen ja mutkainen sekä kapeahko. Suoraan sanoen minulla puntti tutisee sillä välillä, kun rekan kanssa sattuu kohdikkain.
Kääpälä: se on sitten esityslistan ulkopuolinen lisäkohde Kääpälän suora Kääpälästä Partalan ristille. Tie on suora ja näkyvyys on hyvä. En ole kokenut ongelmana pyöräillessäni.
Voin todeta kohtalaisen syvällä rintaäänellä, että Rasua-Haavisto väli on minun mielestäni se ykköskohde priorisoinnille.
Mutta minultahan ei asiaa kysytty ;) Mutta mielipiteen vapaus on olemassa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti