Yleisön pyynnöstä teinien kevätkurssit alkavat taas. Tarpeen mukaan sisältöä muutetaan.
Mahdollinen kriisiterapia saatavilla.
Myös jatkokurssimahdollisuus.
Omat nenäliinat.
Iloista kurssimieltä, jaksaa jaksaa...
1. Mikä on tiskirätti ja miten sitä käytetään? Huuhdellaanko mahdollisen käytön jälkeen? Tekniikkaa ja taitoa. Kesto 5h.
2. Pitääkö vessapaperirulla vaihtaa uuteen. Ja jos vaihtaa niin jätetäänkö tyhjä rulla lattialle vai onko mahdollisesti joku muu loppusijoituspaikka. Harjoituksia ja paneelikeskustelu. Pienet wc-tilat max 2hlö kerralla. Muut kurssilaiset saavat kosketella tiskirättiä wessaharjoitusten ajan.
3. Lattialle jätetyn tavaran katoaminen, mihin se päätyy? Omien jälkien siivoaminen, uhka vai mahdollisuus? Kuka sen uudelleensijoittaa. Teoreettinen vaikutus asumismukavuuteen ja järjestykseen. Keskustelua, pohdintoja ja ryhmätyö.
4. Tiskikone; käyttö, täyttö, tyhjennys, äänimerkit. Tutkitaan myös muiden keittiön kaappien sisältöä.
5. Pesukone ja kuivuri. Kurssilla yövytään. Ota omat likaiset vaatteet mukaan. Yhdistellään jatkokurssin omaisesti kurssia numero 3. Pudotellaan vaatteita ja myös leivänmuruja lattialle illalla, aamulla katsotaan ovatko ne hävinneet!!! Pohditaan yhdessä mitä asialle voi tehdä. Mahdollinen kriisiterapia saatavilla. Myös jatkokurssimahdollisuus.
6. Keskustelua yksittäisten sanojen, sanajonojen ja ajan merkityksestä. Joo, joojoo, kohta, onx pakko, eix joku muu vois, emt. Tämän tehtävän äärellä vietämme aikaa, käytössä myös erilaisia välineitä, kuten rautalankaa.
7. Case-tyyppinen ryhmätyö, vaatii matemaattisia taitoja ja avaruudellista hahmotuskykyä "Jääkaapin sisältö. Onko jääkaapissa enemmänkin tavaraa kuin hyllyn etureunalla".
8. Valojen sammuttaminen tilasta pois lähtiessä. Pitkäkestoinen harjoitus useine toistoineen valot pois ja valtaisasta valojen uudelleen sytytyksestä kun tilaan tilaan tullaan takaisin. Mietintää aiheesta, onko tavaralle pahasta olla pimeässä vaikkei lähellä ole ihmisiä. Harjoituksen jälkeen aktiivimalli testi jossa mitataan kurssilaisen toimintaa aidossa ympäristössä.
2. Pitääkö vessapaperirulla vaihtaa uuteen. Ja jos vaihtaa niin jätetäänkö tyhjä rulla lattialle vai onko mahdollisesti joku muu loppusijoituspaikka. Harjoituksia ja paneelikeskustelu. Pienet wc-tilat max 2hlö kerralla. Muut kurssilaiset saavat kosketella tiskirättiä wessaharjoitusten ajan.
3. Lattialle jätetyn tavaran katoaminen, mihin se päätyy? Omien jälkien siivoaminen, uhka vai mahdollisuus? Kuka sen uudelleensijoittaa. Teoreettinen vaikutus asumismukavuuteen ja järjestykseen. Keskustelua, pohdintoja ja ryhmätyö.
4. Tiskikone; käyttö, täyttö, tyhjennys, äänimerkit. Tutkitaan myös muiden keittiön kaappien sisältöä.
5. Pesukone ja kuivuri. Kurssilla yövytään. Ota omat likaiset vaatteet mukaan. Yhdistellään jatkokurssin omaisesti kurssia numero 3. Pudotellaan vaatteita ja myös leivänmuruja lattialle illalla, aamulla katsotaan ovatko ne hävinneet!!! Pohditaan yhdessä mitä asialle voi tehdä. Mahdollinen kriisiterapia saatavilla. Myös jatkokurssimahdollisuus.
6. Keskustelua yksittäisten sanojen, sanajonojen ja ajan merkityksestä. Joo, joojoo, kohta, onx pakko, eix joku muu vois, emt. Tämän tehtävän äärellä vietämme aikaa, käytössä myös erilaisia välineitä, kuten rautalankaa.
7. Case-tyyppinen ryhmätyö, vaatii matemaattisia taitoja ja avaruudellista hahmotuskykyä "Jääkaapin sisältö. Onko jääkaapissa enemmänkin tavaraa kuin hyllyn etureunalla".
8. Valojen sammuttaminen tilasta pois lähtiessä. Pitkäkestoinen harjoitus useine toistoineen valot pois ja valtaisasta valojen uudelleen sytytyksestä kun tilaan tilaan tullaan takaisin. Mietintää aiheesta, onko tavaralle pahasta olla pimeässä vaikkei lähellä ole ihmisiä. Harjoituksen jälkeen aktiivimalli testi jossa mitataan kurssilaisen toimintaa aidossa ympäristössä.
Mahdollinen kriisiterapia saatavilla.
Myös jatkokurssimahdollisuus.
Omat nenäliinat.
Iloista kurssimieltä, jaksaa jaksaa...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti