tiistai 14. elokuuta 2018

Jos mobiilipankkisi häviää

Olen Nordean asiakas ja minulla on mobiilipankki. Jos puhelimeni opettelee uimaan eli putoaa järven syvyyksiin, niin olen viikon ilman nettipankkia, koska uuteen puhelimeen mobiilipankin virittäminen vie noin viikon. Syynä on se, että osa mobiilipankin perustamiseen vaadittavista tiedoista tulee perinteisen postin kautta.

No jos ihan tarkkoja ollaan, niin selviän tänä vuonna 2018 pahviläpyskällä olevilla tunnuksilla, mutta 2019 olen ns. pulassa.

No ratkaisuja siihen tilanteeseen, että puhelimeni hajoaa on 2 kpl.

1. Vaihtoehto on, että paritan jonkun muun eli vaimon puhelimen mobiilipankin minun mobiilipankkiin lisäämällä käyttäjän. Tässäkin on riskinsä: Jos vaimo vaihtaa puhelimen, niin kenellä syttyy lamppu, että minun mobiilipankki tulee parittaa uudelleen uuden puhelimen kanssa.

2. Vaihtoehto on tilata ilmainen tunnuslukulaite nettipankin kautta. Tämä on mielestäni varmempi vaihtoehto kuin vaihtoehto 1.

Kaiken kaikkiaan on puhelimen rikkoutuessa tehtävä monenlaisia rituaaleja, koska mobiilipankki on paritettu puhelimeen, ei puhelinnumeroon.

Kannattaa varautua tulevaan jo etukäteen. Hanki tunnuslukulaite kaiken varalta.

Tai sitten olet viikon ilman mobiilipankkia, mikä sekään ei ole katastrofi, jos asiaa tarkemmin ja syvällisesti ajattelee.

Ei kommentteja: