keskiviikko 12. kesäkuuta 2019

eFatbike - Morvan mäellä piipahtaen

Ja keli oli töiden jälkeen mitä parhain, hieman alle 20 graatia. Ratsuni selkään hyppäsin ja suunnaksi otin Morvan näkötornin. Reittiähän en helpoksi suunnitellut. Ensin Koskelle ja sieltä Haavistoon. Sovijärvi tuli tutuksi. Ja sen jälkeen suunnaksi otin Morvan. Edessä oli raadollinen mäki, mutta sähköläski rullasi ylämäkeen, kun vain polki ja polki. Hiki virtasi. Hetken kuluttua oli käännös oikeaan, Morvaan päin. Tie oli aika "louhikkoinen" eli karkeaa kalliomursketta. Muutaman koukeron tein, jotta vältyin huonoilta osuuksilta. Itse nousu Morvan näkötornille oli todella jyrkkä, tehot tappiin ja kakkonen kehiin. Aikansa kun nylkytti, niin olin mäen päällä, tornin juurella.

Alaspäin tuleminen olikin aikas vaikea. Mäki oli todella jyrkkä. Varovasti molempia jarruja käyttäen ja järki päässä, niin olin ehjin nahoin alhaalla tiellä. Edessä oli taas iso mäki, mutta kiersin sen vasemman kautta. Sitten alkoi hyvät tieosuudet aina Juokslahden koululle saakka. Ennen koulua oikeaan. Alkumatka oli helppo. Kivilaavun risteyksen jälkeen alkoi pusikkoinen taival (en suosittele). Ja kun pusikot loppui niin alkoi enduroura (en suosittele). Syvissä booreissa ajaminen ei ollut helppoa, koska polkimet ottivat toisinaan maahan. Vauhtia ei pusikossa ja booreissa voinut pitää ja se näkyy nopeuskäppärästä.

Juuri ennen kaatopaikan porttia oli hyvä näkymät Länsi- ja Keski-Himokselle. Sitten alkoikin loppumatka pitkin vanhaa nelostietä. Keskustan kautta kurvailin ja lopuksi suuntasin kohti Pispalaa.

Akun tehot riittivät hyvin ja vielä oli 5 palkista 2 jäljellä. Taas turbo-teholla tarkasteltaessa jäljellä olevaa virtamäärää näytti näyttö, että vielä riittää virtaa yli 10 km:n matkalle. Tosin viimeiset 15 km oli aina 10-15 km jäljellä. Kaikesta huolimatta akkua jäi hyvin jäljelle. Joten pidempiä reittejä suunnittelemaan.

Sport Tracker näytti seuraavaa:
Matka 43,4 km
Aika 2:21
Keskinopeus 18,5 km/h













Ei kommentteja: