Markkinakartoituksen tarkoituksena on lisätä hankintayksikön markkinatuntemusta ja antaa mahdollisimman objektiivinen ja kattava käsitys muun muassa siitä:
- millaisia ratkaisuja hankintayksikön hankintatarpeisiin on tarjolla,
- millaisia toimijoita markkinoilla on,
- miten ja millä tasolla hankinnan kohde tulisi tarjouspyynnössä määritellä ja rajata,
- millaisia ideoita, näkemyksiä ja uusia ratkaisuja markkinatoimijoilla on hankintaan liittyen,
- mitä ja minkä tasoisia vaatimuksia hankinta-asiakirjoihin kannattaa asettaa tarjoajille, hankinnan kohteelle sekä tarjousten tekemiselle,
- mitä hankintamenettelyä tai hankintamallia kannattaa käyttää,
- minkälaisia hinnoittelumekanismeja ja muita käytäntöjä toimialalla esiintyy,
- millaisia vertailuperusteita (hintaa vai hinta-laatusuhdetta) kannattaa käyttää ja
- minkälaisia sopimusehtoja alalla yleisesti käytetään.
LIITE:
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti