Siis aina oli pankkiin jotain asiaa, raha tai laskuasiaa. Oli muuten vaivalloista ja monimutkaista näin jälkikäteen ajateltuna.
Nyt itse maksan 99 % ostoksistani pankkikortilla. Suurimman osan ostoksista teen lähimaksua käyttäen. Tilitietoni päivittyvät automaattisesti älypuhelimeni sovellukseen. Sieltä näen tilin saldon ja kaikki tilitapahtumat reaaliajassa.
Laskut hoidan pääosin e-laskuina. Tällä hetkellä kaikki laskut hoituvat ns. automaattisesti. Vain muutaman laskun vuodessa joudun maksamaan älypuhelimellani viivakoodin lukemalla. Sekin on reilusti alle minuutin homma.
Vielä on opeteltavana tuo puhelimella maksaminen, niin silloin pankkikorttikin jää historiaan. En ole sitä vielä pakon sanelemana joutunut opettelemaan ja siksi se on viivästynyt.
No ihan kaikki ei hoidu aina kuitenkaan digitaalisesti. Siksi olen pitänyt puhelimeni taskussa noin 50 € aitoa rahaa, sitä vararahaa, jos vaikka kortti hajoaa. Jos digitaaliset järjestelmät pettävät, niin silloin ei toimi pankkikortti, eikä puhelin. Ei muuten kyllä toimi käteinenkään, kun kassat eivät pelaa.
Mikäli minulla on pankin henkilökohtaiselta tädiltä jotain kysyttävää, niin laitan sähköisen viestin tai pidämme puhelinpalaverin.
Miksi minun muuten pitäisi asioida henkilökohtaisesti ja fyysisesti pankissa?
Ei minkään takia.
Ei minulla ole myöskään tarvetta mennä vakuutusyhtiön konttoriinkaan. Kaikki hoituu nykymenetelmin ilman henkilökohtaista konttorissa asiointia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti